Tuesday, May 25, 2010

sunyi sepi...

Sunyi Sepi
ermm lama dah saya "menyunyi sepi" (merosakkan bahasa)...bukan tak de benda nak tulis banyak sangat...tapi malas nak bukak my lappy n malas jugak nak menulis...macam jem je kepala nih..ni baru nak start balik menulis....bahan banyak dah cume belum di transfer ke my lovely lappy....
Congratulation
asyik dok menung jek dua tiga hari nih..cita2 mmg tinggi tapi macam angan2 mat jenin jek...sib baik ada jugak bisnes lain yg jalan oklah tu....
n yg makin membuatkan saya malas betul nak bukak lappy adalah kerana memenungkan diri setelah menghadirkan diri ke kenduri kawan2...majlis tunang mahupun kawen..tapi yg pasti saya belum lagi di seru utk membuat majlis utk saya....bilakah???harap2 Allah bagi saya n dia rezeki yg melimpah ruah utk kami meneruskan hajat murni kami itu...
utk cik aina n en hilmi....congratulation kerana telah menjadi tunangan org....darah sama2 manis so no need to add sugar lagi ye....nnti overdose...for maya n daus...my exclassmate gak dua 2 nih...congratulation gak utk wedding kamu berdua yg gilang gemilang...happy for both of u..doakan aku pulak lepas nih mengikut jejak langkah kamu...
Pergi...
makin hari usia makin meningkat...patutnya tahap kematangan aku juga patut meningkat...harap2 lah...just let the past dissapear..jgn ungkit2 lagi yg tak baik tu..just be positif...i hope so....yelah..kalau kita tak menikmati kehidupan ni dgn baik maka kita rugilah jadinya..tiba masa kita mesti pegi jua..cume bilakah itu saya tak pasti kerana tu seme atas kuasa yg Maha Esa...pagi tadi terima kol dari family di pt raja...sorg dari sepupu mak saya telah pulang ke rahmatullah kerana menghidap kanser...muda lagi...tapi yelah seperti yg kita sedia maklum..mati itu pasti tak kira usia kitapun...teringat pada mak arwah jai (my bf bestfriend) yang menceritakan kisah kematian anaknya...sedih bila diingat2 baru 25 dah meninggal...accident bukan dr kesilapan dia tapi kesilapan insan lain yg tak bertanggungjawab..tapi kalau dah ajal sape yg boleh tolak....utk saya entah besok atau lusa sape yg tau....
redha
dari hari ke hari ada je cerita2 baru yg saya dgr..lihat...n renungkanlah..bape lama kita di sini...apakah yg aku dah bagi pada mereka di dunia...cukupkah bekalan aku utk ke akhirat....manakah arah yg benar...apakah yg aku kejar....cume mohon pada Allah...murahkan rezekiku di dunua supaya aku tak terpesong olehmu....tetapkan hatiku utk terus mengingatiMu....kuatkan imanku utk terus beribadat dengan Mu...sesungguhnya aku hanya mmpu bersabar utk menjalani kehidupan ini...maka mudahkanlah jalannya utkku...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger