Thursday, May 6, 2010

New hobbies ("membaking")

Hi...ermm lama betul tak menulis n serius sampai terlupe sebenarnya ada blog sendiri...hihi..tak taulah kenapa tapi rasa malas sangat nak gi laptop nih n nak surfing...tapi bila tgk phone ermm dah banyak sebenarnya benda yang saya dah buat yg dapat memuaskan hati... antaranya benda yg dulu aku tak suke buat cam baking , tapi sekarang benda tu yg boleh buat aku release dr stress yg mencucuk2 kepala nih..tak sangka benda nih boleh jadi terapi untuk aku..tak perlu nak pakai2 aroma terapi ye kawan2....n i got new hobby yg lain tapi biar aku je yg tau sebab benda nih tak boleh nak hebah2 ahahha...tapi by the way, jom tgk apa yg saya dah buat sepanjang memerap di rumah....

Untuk resepi pertama : FiDi's Rainbow Cake

6 colours only coz just got 6 layers sponge cake..

close-up


peach topping


A slice of rainbow cake

Ni adalah percubaan pertama saya menghasilkan kek yg tanpa resepi...men agak2 logik jek n designnya yg belang2 tu saya tgk kat tenet n topping dia with peach tu saje suke2...n hasilnya my family,my sister's friends seme cakap sedap...hiihi itulah kepuasan dalam mem"baking"...

Untuk resepi kedua : FiDi's Cream caramel


mendapatkan resepi dari AFC(my fav channel bila kat umah) n berusaha menyali step by step n mata tak sesekali lekang utk melihat cara sebenarnya mendapatkan hasil cream caramel yg sedap....n rasanya...superb yummy kata hamidi n dalam sehari makanan tersebut habis dimakan...:)..wanna know how is it look?jom!


susah nak kuarkan kuih nih dr bekasnya....tapi setelah mencube beberapa kali akhirnya saya mahir....ni bentuk rigit2 kat tepi yg satu lagi buat dalam loyang buat muffin...nak tgk? jap...



dah siap tapau utk en hamidi sebagai bahan tester

from the side view

ok kita sambung pembakingan seterusnya di lain episod ye....saya kekejangan otot2 perut n need rest...hihihi....salam....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger