Tuesday, December 21, 2010

BLUEBERRY CHEESE TART

hai ..salam utk seme....lama dah tak berbelog ...rasa macam dah stuck dah seme idea dalam kepala nih...ingat mudah nak menulis rupayan payah bangat....sepanjang menyendirikan diri ada juga singgah2 kat blog org2 yang dah famos...urrmmmm tertanya2 macamana nak menjadi penulis yang tulisannya diminati seme org...huh! aku tiada bakat itukah?ahahah...mungkin ada bakat len dalam diri kamu...jadi carilah keistimewaan itu..jgn ikutkan org len kamuu mmg tak kemana...hahahha itulahkata2 hati yang selalu sgt lalu lalang kat situ...ahaha...

oklah..kita lupekan pasal perkara tersebut....just wanna share with all of u ttg percubaan membuat kuih yang sangat saya gemari....'BLUEBERRY CHEESE TART'....
aku sgt suke sangat makan tart nih...tapi selalu jek pk camne nak buat....ada jek belajar tapi macam tak menepati selera aku ehehe...so bulan lepas adalah gi jb jenjalan ngan mak n abah then jumpe majalah NUR yang terbaru...huuhu..selak2...selak2..hah! ada resepi cheese tart yang mudh...sebab pengalaman dulu penah cube nak buat kek batik milo tu ikut resepi kawan..tapi tak jadik..the cube resepi kat dalam majalah NUR tu terus jadik...ahahha skang org plak mintak resepi kat saya...thats y saya berani nak cube buat cheese tart nih pakai resepi buku tersebut....
ALHAMDULLILLAH....mmg jadik utk first percubaan....tart shell nye plak saya ikut resepi CHEF ANUAR ahahha mmg wallah~!!!! ermmm saya rasalah...so aku upload gambar2 BLUEBERRY CHEESE TART ni utk tatapan seme....






p/s: actually tak berapa cantik buatan kali pertama nih..tapi sangat yakin lau aku mencuba buat banyak kali aku akan mahir melakukannya...ahaks...

N utk seme saya tidak terhad membaking sekadar hobi sahaja tapi saya juga menjualnya sekiranya anda menginginkannya...ada cadangan gak nak hantar kuih nih ke suatu tempat tapi dalam perancangan lagi..if saya dah pasti menghantarnya nnti saya update ye...tq seme...
-Nice girl become a greatest girl-

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger